30.10.10

Düz mantık


Bazen insan kararsız kalabiliyor.

Mesela kış geldi gelecek, eli kulağında. Yorganlar battaniyeler çıkarılmalı. Ama hemen bir soru geliyor aklıma yorganı mı üste sermeliyim yoksa battaniyeyi mi? Yorgan üstte olursa battaniye altta yüzüme gözüme değdikçe kaşındırıyor. Battaniye üstte olunca da sanki yeteri kadar sıcak olmuyor gibime geliyor.

Hiç kararsız bir insan değilimdir. Seçim yaparken kendime sorduğum ilk soru şudur.

Bana ne faydası var?

Bana faydası olmayan şeylere genelde para vermem. Ya da bir faaliyetin bana hiç bir faydası yoksa gerçekleştirmem. Ama istisnayi durumlar da olabiliyor.

Mesela birisi bana çiçek hediye etmek istiyor ve soruyor “gül mü istersin karanfil mi?”

Hemen kendi kendime soruyorum bana ne faydası var? İlk bakışta bir çiçeğin benim gibi bir insana hiçbir faydası olamaz diye düşünebilirsiniz. Haklısınız benim çiçekle böcekle hiç işim olmaz. Ancak gelen çiçeğe bir bedel ödemediğim için burada soru hemen değişiyor.

Bununla ne yapabilirim?

Hemen aklımdan son zamanlarda görüştüğüm bayanları geçiriyorum. En uygun ihtimali kafamda belirleyip ona göre çiçek seçimimi yapıyorum. Tabi belirlerken de birkaç soru soruyorum.

Hangi çiçek daha pahalı? / Çiçeklerden en çok hangi bayan hoşlanır. / Ne kadar sürede kendisiyle görüşebilirim (çiçeğin solmaması gerekiyor). / Ve sonuçta kazanacağım, bunun için verdiğim uğraşlara değecek mi?

Buradan kararsız arkadaşlara sesleniyorum. Aslında seçim yapmak çok kolay sadece ne soracağını bilmen gerek.

Gelelim yorgan battaniye meselesine. Benim için kaşıntısız uyumak mı daha önemli yoksa üşümeden uyuyup hasta olmamak mı daha önemli. Kaşıntı sürse sürse 2 gece sürer sonra alışırım. Ama eğer üşüyorsam bütün kışı hasta geçirebilirim. İnsanın uykuda üşümeye alışması gibi bir şey olamaz.

Sonuç battaniye altta olacak.

Hiç yorum yok: